Дослідження українського гемблінгу


Аналіз реклами в гемблінгу: як активно просуваються онлайн-казино в Україні з моменту їх легалізації

Офіційно в Україні ігровий бізнес працює відносно недавно. Перша ліцензія для онлайн-казино була видана лише у лютому 2021 року. Відповідно, сайти працювали лише рік у звичному режимі, а потім почалося повномасштабне вторгнення. Усі українці деякий час вчилися жити в нових умовах. І у 2023 році онлайн-казино розробили нові стратегії просування свого бізнесу.

Аналіз проведено у вересні 2023. Враховані дані, доступні на кінець серпня 2023 у відкритих джерелах

Законні вимоги

Відповідно до чинного законодавства, ігровий бізнес в Україні може рекламуватися з певними обмеженнями :

  • не можна демонструвати візуальні та аудіоматеріали дітям до 21 року;
  • не дозволено запускати рекламу по телевізору та на стримінгових платформах в проміжку з 6 до 23 години;
  • не можна розміщувати оголошення в будь-яких друкованих виданнях, окрім спеціалізованих, присвячених гемблінгу;
  • заборонено залучати до створення реклами осіб до 21 року навіть як моделей, друкувати графічні матеріали на речах, призначених для таких людей;
  • не дозволено створювати ілюзію легкості виграшу та виправлення скрутного матеріального становища.

Усе це впливає і на освоєння рекламних бюджетів та рекламування казино різними способами потенційним користувачам. Аналіз активності віртуального гемблінгу в просування своїх послуг проводиться на основі даних про кількості показів у сфері digital. Це усі доступні користувачам онлайн-платформи.

Найактивніші рекламодавці у сфері онлайн-гемблінгу

Сьогодні в Україні працює близько десяти віртуальних казино. Їх кількість постійно змінюється, оскільки КРАІЛ з 7 липня періодично збирається на засідання, хоча кворуму досягти вдається не завжди . Саме тому на арену можуть виходити нові гравці тоді, як інші сайти втрачають офіційні ліцензії.

Розподіл рекламного охоплення (зорових контактів) між брендами в гемблінг-індустрії

У першій половині 2023 року найбільше у покази реклами вкладалися такі компанії:

  • Cosmolot;
  • Vbet;
  • SlotsCity;
  • FavBet;
  • SlotoKing.

До цього списку не потрапили гіганти-рекламодавці попередніх років PariMatch та Joker. На початку 2023 року вони втратили право на провадження своєї діяльності в Україні. До того ж, PariMatch, попри більше 140 мільйонів показів в грудні 2021 року, значну частину реклами спрямовував саме на просування букмекерської діяльності. Визначити в ній долю гемблінгу складно. В той самий час Joker серед "чистих" казино отримав більше 55 млн показів у тому ж грудні 2021 року.

Як же просувалися у цій сфері решта казино? Виходячи з даних є очевидні тенденції до зростання кількості показів за останні півтора роки.

Cosmolot

Стало першим казино з офіційною ліцензією. І це надало сайту суттєву перевагу перед конкурентами. В кінці 2021 року Cosmolot пробувався на середньому рівні та за грудень мав 35 млн зорових контактів від потенційних гравців.

Початок повномасштабного вторгнення вніс корективи у рекламну кампанію. Після 24 лютого демонстрація оголошень відновилася і досягла в квітні 2022 року рівня 32 мільйонів. З цього часу активність реклами тільки збільшувалася. Найбільші показники зафіксовані у квітні та травні 2023 року. Вони перевищили цифру в 120 млн.

Vbet

За своєю суттю - це букмекерська контора з онлайн-казино. У грудні 2021 року кількість показів реклами цього сайту перевищив 71 мільйон. І тоді це були оголошення тільки про діяльність казино. Бо офіційно букмекерською діяльністю заклад почав займатися з січня 2022 року згідно з ліцензією №15 від 18.01.22, яка набула чинності з 31.01.22 року.

Після початку війни реклама сайту припинилася чи займала незначну частину ринку. Лише у червні 2022 року оголошення отримали майже 18 млн показів. До червня 2023 року ці показники були у межах 20-27 млн. Останні місяці вони пішли суттєво на спад і не перевищують 12 млн за липень 2023 року.

SlotsCity

Казино також стало одним із перших на ринку онлайн-гемблінгу, отримавши офіційну ліцензію КРАІЛ у лютому 2021 року за номером 47 . Того ж року сайт активно просувався через інтернет. У грудні 2021 року його рекламні оголошення мали 22 млн зорових контактів у мережі. 

У 2022 році сайт цим способом майже не просувався, бо показники не потрапили до офіційних статистичних даних. Тільки через рік (у грудні 2022 р.) вони отримали понад 31 млн переглядів. Перша половина 2023 року була досить активною для закладу. Найбільше глядачів реклами були, як і у Космолоту, у квітні та травні - понад 40 млн. Проте далі вони суттєво спадали і у липні лише трохи перевищили 7 млн.

Vulkan, FavBet та SlotoKing

Ці три сайти об'єднані в одну групу, бо відрізняються низьким рівнем активності рекламних кампаній. Вулкан в грудні 2021 року мали 24 млн показів. А потім під час повномасштабного вторгнення уже так активно не просувалися. Станом на липень 2023 року їхня реклама, якщо і є у мережі, не потрапляє до списку найактивніших рекламодавців.

Казино СлотоКінг з грудня 2021 року по червень 2023 року в інтернет-рекламі було представлено слабо. Лише у липні 2023 р. його оголошення отримали трохи більше 9 млн показів. З Фавбет ще складніша ситуація: цей сайт поєднує в собі гемблінг і беттінг, і розділити долю реклами на кожен з напрямків доволі складно. У червні 2023 року рекламу FavBet побачили трохи більше 9 млн користувачів. До цього та в липні вона не потрапляла до статистики.

Загальні висновки

Повномасштабне вторгнення внесло свої корективи в роботу усього бізнесу в Україні. Перші місяці війни стали причиною зниження активності онлайн-казино та користувачів у них. Та з часом почали розвиватися тенденції на збільшення масштабів рекламних кампаній. Деякі гравці були викинуті з ринку, тоді як на їхнє місце прийшли конкуренти чи явні новачки.

Представлена аналітика побудована виключно на показах реклами в інтернеті, які надавали самі компанії. Вона не враховує колаборацій з інфлюенсерами та партнерських програм. Цей параметр потребує окремого аналізу, бо частина онлайн-казино України робить ставку на просування саме такими шляхами, а не показом звичних банерів через кабінети відомих рекламних майданчиків.